Är mjölken slut?


Emil har ju varit lite grinig de senaste dagarna och jag har ju trott att det är på grund av tanden som är på väg ut. Men nu ikväll när han var helt omöjlig att få lugn fast han hade fått sin kvällsmat samt kvällsamning så provade jag att ge honom lite ersättning också. Först gav jag honom 1/2 portion och den slukade han på två sekunder detta trots att han vanligtsvis inte tycker om nappflaskan.. så jag gav honom en halv till som han också drack upp så när som på några droppar.

Nu känner jag mig hemsk! Har han varit hungrig de här dagarna utan att jag har fattat det, eller är det en kombination av hunger och att han har ont på grund av tanden? Det kan ju vara så att han tycker om att suga/bita på nappflaskan för att det lindrar värken i tandköttet. Jag ska i alla fall alltid erbjuda honom ersättning efter att jag ammat honom nu. Jag har kämpat på med amningen i 8 1/2 månad nu så jag känner att är det slut så är det!


Mitt lilla matvrak

Kommentarer
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet

Hej på dej och TACK för ditt besök och kommentar hos mej. Vilket SÖÖÖT liten kille du har och en mysig blogg.



Ja detta eviga "gissande" vad det kan vara våra små barn vill. Lättare när de kan prata. :)

Jag började med smakportioner/gröt vid 4 månader med alla mina 3 barn och välling så fort man fick. :) (kommer säkert göra detsamma med nr 4)

Jag har ammat ca 7-9 månader, men på slutet så var det bara morgonamning -mjölken räckte inte till så mycket annat. Mysigt att amma och himla skönt att sluta också!!!



Hoppas att du får en fin dag.

KRAM

2010-06-16 @ 12:22:58
URL: http://blogg.helenashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0