Bebisnamn!


Nej.. vi ska inte ha en till bebis.. Eller jo det ska vi ju men inte förrens om ett till två år. Men jag funderar ändå på bebisnamn så gott som varje dag. Det kanske är lite sjukt? Fast jag har egentligen funderat på bebisnamn sen jag var typ 10 år, kanske inte varje dag men då och då.. Just nu har jag två favvonamn:

Bonnie - Kommer från det skotska ordet bonnie som betyder "söt" som ursprungligen kom från det franska ordet bon "bra".

Linna - I författaren och journalisten Johanne Hildebrandt triologi Sagan om Valhalla, som handlar om de fornnordiska gudinnorna Freja, Saga och Idun, finns det en gudinna som heter Linna.

På finska betyder Linna: befästning, fängelse, slott eller någonting som är inhängnad.

Infon är hämtad på www.svenskanamn.se

Vad har ni för favoritnamn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0