Hemma igen!


Bobbi Brown kände till mañana konceptet som tur var och jag blev sminkad! Jag har nog aldrig haft så mycket smink i ansiktet i mitt liv. Först la hon på en grej under ögot sen kom conselern på, sen foundation, rouge, två ögonskuggor, eyeliner, läppstift, penna och läppglans.. och så maskara då som jag tyckte att hon tog på urdåligt, bara i topparna det funkar kanske på nån med svarta ögonfransar men mina är blonda och då ser det bara konstigt ut! Jag var nöjd i alla fall men jag köpte inget, jag vill ju se hur sminket sitter först. Bilder kommer upp imorgon för jag kan ju inte föra över bilder på den här datorn :(

Jag skulle vilja sminka mig mer, jag har alltid tyckt att det är roligt och jag är ganska bra på det också om jag får säga det. Men när man har en liten bebis så är ju det inget som man prioriterar, jag brukar bara ha maskara och ibland foundation (om vi ska iväg någonstans) ögonbrynen är färgade så de slipper jag tänka på.. Hm men jag ska i alla fall köpa lite nytt smink och sminka mig som jag gjorde förr i alla fall en gång i veckan.

Efter sminkningen så var vi på en Italiensk restaurang och åt med en vän till min svärmor. Han har så mycket kunskap och det är så roligt att diskutera världshändelser med honom! När jag är hemma i Sverige så är det min pappa som står för det, jag kommer ihåg att jag redan som fyra, femåring pratade om vad universum var och liknande med honom.

Nu har Emil precis slocknat här bredvid mig, jag ska ringa Oscar som tyvärr inte kommer hem förrens imorgon!

Follow my blog with bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0