Mjölkallergi?


Jag funderar lite på om Emil kanske har mjölkallergi/intolerans.. Vi har ju precis börjat ge honom ersättning istället för bröstmjölk och han har blivit lös i magen, gasig och så har han fått utslag i rumpan som är som små finnar/plitor. Han sover dåligt på natten också, inatt vaknade han tre gånger, normalt vaknar han en gång. Mina bröder tålde inte mjölk när de var små så det kanske har gått i arv? Jag ska höra lite mer med min mamma sen när hon är online, men hon har sagt att de hade diaré, gaser och hade utslag i rumpan. Idag ska jag se till att inte ge honom något som kan verka lakserande för att vara säker på att det inte är något annat som gör honom lös. Hoppas, hoppas att han inte är intolerant!


För ett tag sedan upptäckte vi att han reagerar på kanel, han blir alldeles röd runt munnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0