Soja till Emil..


Nu har vi köpt sojaersättning till Emil, han vaknade flera gånger och grät och grät i natt. Det var som när han var nyfödd och hade kolik, fast nu är det lite lättare att lugna ner honom eftersom att man kan distrahera honom med olika saker. När han fick kolik så slutade jag att äta mjölkprodukter och jag tror verkligen att det hjälpte, sen ca 5 månader tillbaka har jag dock börjat med mjölkprodukter igen och har inte märkt någon reaktion från honom. Vi tror att han inte tål den nya ersättningen som han får men vi vet ju inte säkert. Vi ska prova med sojamjölk nu ett tag i alla fall för att se om det blir bättre!

Vi var också förbi en affär, som bara säljer ekologiska produkter, och köpte lite burkmat åt Emil. Jag lagar ju alltid mat till honom annars men på flyget så måste jag ju ge honom burkmat så jag vill ge honom det ett par gånger innan så att han inte vägrar den maten på planet. Jag börjar bli lite nervös för att resa ensam med honom i nästan 20 timmar, nu är det bara en månad kvar tills vi åker!


Sist jag flög så långt med Emil så var jag inte ensam utan hade mina föräldrar med mig (fotografen och den sovande damen), det gick jättebra men det var skönt med hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0