Veckans drömresa..


.. går till ROM!!

 

Jag har ett nytt drömresemål varje vecka, om jag kunde så skulle jag ständigt vara på resande fot. Jag brukar mobba Oscar för att han har en ny drömbil typ varje dag.. men jag måste nog erkänna att jag är likadan med resor och nya ställen. Varje gång vi besöker, en för mig ny Mexicansk stad så säger jag "här vill jag bo", och varje gång jag säger det så är det sant!

Tillbaka till Rom.

Jag har redan varit där en gång när jag tågluffade för 9 år sedan och Italien är nog ett av de länder som jag har besökt flest gånger men efter att ha sett på Angels & Demons så lockas jag att resa dit igen.

Sist jag var där så var jag 18 år och jag och min kompis Anna hade en tajt budget, vi levde på vandrarhemmens frukostar, syltmackor och pizzaslices. Det skulle vara kul att uppleva Rom på en inte lika tajt budget liksom.. Äta på mysiga restauranger, bo på ett hotell med utsikt och äta så mycket gelato jag kan. Hela staden är ju ett levande historiskt monument man kan nog spendera veckor, månader och år där utan att bli uttråkad!

Hm.. kanske ska övertala Oscar om att vi borde flytta dit..

Vart går din drömresa? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0