Emils första resa


Emils första resa gjorde han i mammas mage.. Det var den 18:e augusti 2009, 44 dagar innan han såg dagens ljus! Men om man ska räkna ifrån när han var utanför magen så fick han sin första flygtur den 19:e November när han var 7 veckor gammal.. Resan gick från Sverige hem till pappa som väntade i Mexico! Mina föräldrar var med för att hjälpa mig men allt gick så lugnt och bra och Emil sov nästan hela resan.. jag fasar dock för hur det ska bli när jag reser SJÄLV med honom nu i juli då vi ska hem till Sverige.



Några tips om du ska ut och flyga med din bebis:

* Ha med en nappflaska med vatten även om du ammar ditt barn, när planet lyfter och landar så måste barnet sitta i ditt knä med ansiktet framåt och då kan man inte amma för att hjälpa bebisen med tryckutjämningen (som jag hade fått höra att man skulle göra) utan det får man fixa med nappflaskan.

* Napp hjälper ockå för att tryckutjämna.

* Ha med en babymössa, även om det är varmt på planet så är det bra med en mössa för att minska ljudnivån lite. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0