Nu drar vi till "landet"


Jag har alltid avskytt när stadsbor refererar till sitt sommarboende eller fritidshus som "mitt land" eller "landet". Jag växte upp i ett sommarstugsområde och hade många "sommarkompisar" som kom från Stockholm eller någon annan stor stad för att spendera några veckor i sin sommarstuga och umgås med oss "lantisar". Jag gillade inte att vara lantis utan längtade efter att bo i en stor stad och bli en van stadsbo.

Nu sitter jag här i en av världens största städer och har precis packat för att åka ut till "lantstället" en vecka.. Så kan det går, nu är det jag som är "badj*vel", och det var väl det jag ville.. eller?



Så nu drar vi till landet för att koppla av i en vecka! på väg dit ska vi förresten hämta upp vår nya katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0