Sluta amma?


Jag står i valet och kvalet om att sluta amma eller ej.. Emil är nu 7 1/2 månad och jag har ammat honom sen han föddes nu äter han sedan 2 1/2 månad tillbaka tre mål mat om dagen men jag ammar honom fortfarande ca 5-6 gånger per dygn. Ibland känner jag dock att han inte får i sig tillräckligt.

Jag vill nog egentligen sluta, men ibland känner jag mig kluven. Jag kämpade länge för att få amningen att fungera bra (3 månader) och nu vill en del av mig inte ge upp det.. Men av  praktiskt skäl så skulle det ju vara bra att dra ner på amningen lite..

Liten pluss- och minuslista för att sluta amma:

+ det blir lättare att lämna Emil med t.ex. farmor
+ jag behöver inte oroa mig över att han får i sig tillräckligt
+ Oscar kan ge honom mat ibland

- det blir mycket krångligare, särskilt om vi ska iväg någonstans
- man förlorar lite av närheten till sitt barns känns det som (det kanske inte alls är så?)
- bröstmjölk ska ju trots allt vara det bästa ur näringssynpunkt.. (?)

Hur länge ammade ni?



Jag ammar Emil på en restaurang i Acapulco, lätt och smidigt!


Kommentarer
Postat av: Karin (Albins mamma)

Det tycker jag absolut att du ska :)



http://babyshop.se

2010-05-14 @ 14:24:46
URL: http://albinsmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0