Hur lindrar du din bebis tandvärk?


Emils tredje tand är på väg ut! Nu är det vänstra tanden i överkäken som kommer, han har redan två tänder i underkäken. Urgulligt men jag tycker synd om min lilla plutt som har ont och är rastlös...


Men vad kan man göra för att hjälpa de små egentligen?


Jag har en gel (min granne som är barnläkare rekomenderade den) som man kan smörja på tandköttet för att ta bort smärtan, jag har provat den själv och det känns ungefär som en lätt tandläkarbedövning. Baby Kanka Gel heter den men jag vet inte om den finns i Sverige? Eller så ger jag honom en hård baguette att gnaga på..


Vad gör ni?



Emil när han fick sin första baguette!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0