Katten på pottan..


Den här söta varelsen på fotot här nedan har en dålig vana.. När Emils potta står framme och dörren till toan är öppnen så passar hon (Smulan) på att använda pottan. JA min lilla kisse kissar på min sons potta!! Inte en droppe utanför heller utan allt hamnar i pottan! Jag har ännu ej tagit henne på bar gärning och jag måste säga att jag är väldigt nyfiken på hur hon gör det (och hur hon över huvudtaget fick den idén!)..



Så frågan är alltså, hur får jag henne att sluta??


Sen har vi då lilla Emil som jag har börjat pott-träna så smått.. Han gillar att sitta på pottan och har en gång för några veckor sedan kissat några droppar i den, men något mer har det inte blivit. Han har kissat på golvet några gånger och då blir han ju lite ledsen. Hur gör jag när han kissar på golvet, bara städar upp och torkar av honom eller ska jag kanske sätta honom på pottan då för att visa vart det är han ska kissa. Skulle vilja fråga min visa mor men det är sommar och då går det visst inte att få tag på henne! Hur som helst så blir nog första steget att köpa en liten ring till våran toa så att Emil slipper dela potta med katten!


Kommentarer
Postat av: GUn

Så lik han är dig?

2011-06-05 @ 20:10:57
Postat av: Gun

Det är för sent att sätta honom på pottan när det redan kommit. Men säg gärna till honom att han kan kissa på pottan nästa gång. Han vet ju redan att det är där man kissar men automatiseringen har inte kommit igång än. Den kommer i gång först när han kommit på pottan just i rätt ögonblick, alltså när han är riktigt kissenödig.

2011-06-05 @ 20:14:53
Postat av: Alva

Emil pottränas! lilla gubben har blivit stor!

2011-06-08 @ 19:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0